VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

pro účastníky podnikatelské mise

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Tyto Všeobecné obchodní podmínky pro poskytování služeb v souvislosti s pořádáním podnikatelské mise do Singapuru (dále též „VOP“) upravují práva a povinnosti Objednatele a Česko-singapurské obchodní komory, IČO: 08135142, se sídlem v Praze, Mařatkova 918/2, PSČ: 142 00, která je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, Spisová značka L 71922 (dále jen jako „Poskytovatel“), které Poskytovatel poskytuje Objednateli na základě smluvního vztahu vzniklého potvrzením závazné přihlášky Objednatele (dále jen „Přihláška“) ze strany Poskytovatele.

1.2 „Objednatel“ je kterákoli fyzická či právnická osoba, které Poskytovatel potvrdí Přihlášku. S ohledem na skutečnost, že se jedná o zahraniční misi, která má výlučně podnikatelský charakter, nepotvrdí Poskytovatel ani při splnění ostatních podmínek Přihlášku nepodnikající fyzické osobě.

1.3 Vztah mezi Objednatelem a Poskytovatelem se řídí potvrzenou Přihláškou a těmito VOP.

2. PŘIHLÁŠKA

2.1 Zájemce zašle Poskytovateli vyplněnou Přihlášku na formuláři určeném Poskytovatelem.

2.2 Přihláška obsahuje údaje o Objednateli, výčet služeb, které jsou zahrnuty v Účastnickém poplatku (jak je tento definován níže) a výši zálohy na Účastnický poplatek.

2.3 Smlouva mezi Poskytovatelem a Objednatelem je uzavřena potvrzením Přihlášky ze strany Poskytovatele. Součástí této smlouvy jsou tyto VOP.

3. ÚČASTNICKÝ POPLATEK

3.1 Objednatel je za poskytnuté služby povinen uhradit Poskytovateli Účastnický poplatek.

3.2 Objednatel je povinen uhradit zálohu na Účastnický poplatek po potvrzení Přihlášky Poskytovatelem, a to ve stanovené výši nejpozději k datu splatnosti zálohové faktury doručené Poskytovatelem Objednateli. Splatnost zálohové faktury nebude kratší 5 dnů.

3.3 Pokud výše nákladů Poskytovatele spojených s poskytováním služeb Objednateli přesáhnou výši zálohy na Účastnický poplatek, platí, že výše Účastnického poplatku se rovná výši těchto nákladů, a Objednatel je povinen doplatit Poskytovateli náklady přesahující zálohu na Účastnický poplatek. To se týká např. nárůstu ceny letenky, kdy výsledná cena letenky, odvislá od aktuální tržní nabídky, bude vyšší než v den doručení zálohové faktury na Účastnický poplatek dle těchto VOP.

3.4 Pokud skutečná výše nákladů Poskytovatele spojených s poskytováním služeb Objednateli nepřesáhne výši zálohy na Účastnický poplatek, platí, že výše Účastnického poplatku se rovná výši zálohy na Účastnický poplatek.

3.5 Výše Účastnického poplatku je stanovena v měně česká koruna (CZK), cena poskytnutých služeb je uvedena bez daně z přidané hodnoty (DPH). Organizace podnikatelské mise je příležitostnou akcí pořádanou Poskytovatelem výlučně za účelem získání finančních prostředků k činnostem, pro které byl Poskytovatel zřízen. Dle ustáleného výkladu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, s odkazem na § 61 odst. f) je Účastnický poplatek podnikatelské mise plněním osvobozeným od daně z přidané hodnoty; pokud by však vznikla Poskytovateli v souvislosti s organizací podnikatelské mise povinnost odvést DPH, účastníkovi v takovém případě vznikne povinnost uhradit DPH, která bude připočtena dle platných právních předpisů v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění.

4. POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

4.1 Poskytovatel se zavazuje vyvinout maximální součinnost, kterou po něm lze spravedlivě požadovat, aby Objednateli byly poskytnuty řádně a včas veškeré služby uvedené v Přihlášce Objednatele potvrzené Poskytovatelem, avšak poskytované třetími osobami.

4.2 Poskytovatel v žádném ohledu neodpovídá za úroveň nebo kvalitu služeb poskytovaných ze strany třetích osob, zejména dopravců, ubytovacích a stravovacích zařízení apod., nebo vůbec za poskytnutí těchto služeb.

4.3 Poskytovatel neodpovídá za porušení povinnosti, které bylo způsobeno vyšší mocí, popř. jinou nepředvídatelnou okolností.

4.4 Poskytovatel je povinen při plnění svých povinností postupovat s odbornou péčí v zájmu Objednatele, zejména pak chránit oprávněné zájmy Objednatele a poskytovat mu v případě potřeby nezbytnou pomoc.

4.5 Objednatel odpovídá za věcnou i formální správnost své Přihlášky a všech dokumentů poskytnutých Poskytovateli, zejména za správné uvedení veškerých údajů. Změny těchto údajů je povinen neprodleně Poskytovateli sdělit. Zároveň Objednatel odpovídá za dostatečnou platnost (ve většině zemí je to minimálně 6 měsíců od okamžiku vstupu) dokladů totožnosti zástupce Objednatele (cestovní pas) či jiných dokladů (víza), které mohou být po účastnících zahraniční podnikatelské mise v zemi konání mise vyžadovány.

4.6 Objednatel odpovídá za dodržování itineráře mise ze strany účastníků mise, kteří byli přihlášení Objednatelem, zejména za jejich včasný nástup k dopravě, ubytování, stravování a jiným částem programu, a rovněž za včasné ukončení jednotlivých částí programu.

4.7 Poskytovatel není povinen začít s plněním svých povinností dle potvrzené Přihlášky, dokud Objednatel neuhradí zálohu na Účastnický poplatek.

4.8 Objednatel se zavazuje na požádání Poskytovatele dodat Poskytovateli veškeré informace pro potřebu plnění povinností Poskytovatelem.

4.9 Strany se zavazují poskytovat si potřebnou součinnost pro plnění povinností dle potvrzené Přihlášky a těchto VOP.

5. ZRUŠENÍ PŘIHLÁŠKY

5.1 Objednatel je oprávněn svoji Poskytovatelem potvrzenou Přihlášku zrušit písemným oznámením doručeným Poskytovateli elektronicky, a to emailem na adresu info@singapore.cz.

5.2 Pokud dojde ke zrušení potvrzené Přihlášky Objednatelem, náleží Poskytovateli:

5.2.1 náhrada vynaložených nákladů spojených s přípravou účasti Objednatele, a to ve výši 15 % Účastnického poplatku, dojde-li ke zrušení Přihlášky do 15 dní od potvrzení Přihlášky Poskytovatelem, nebo

5.2.2 náhrada vynaložených nákladů spojených s přípravou účasti Objednatele, a to ve výši 30 % Účastnického poplatku, dojde-li ke zrušení Přihlášky v období od 15. do 30. dne po potvrzení Přihlášky Poskytovatelem.

5.2.3 náhrada vynaložených nákladů spojených s přípravou účasti Objednatele, a to ve výši 100 % Účastnického poplatku, dojde-li ke zrušení Přihlášky po 30. dnu od potvrzení Přihlášky Poskytovatelem.

5.3 Poskytovatel je bez jakékoli sankce oprávněn zrušit Přihlášku Objednatele písemným oznámením zaslaným Objednateli elektronicky, emailem na adresu Objednatele, pokud Objednatel poruší svou povinnost dle potvrzené Přihlášky, těchto VOP nebo jinou závažnou povinnost v souvislosti s plánovanou misí, nebo pokud je mise zrušena nebo pokud je účast na misi Objednateli znemožněna, a to bez zavinění Poskytovatele. Poskytovateli náleží náhrada nákladů vynaložených do okamžiku zrušení Přihlášky při zrušení v důsledku porušení povinnosti znemožňující nástup na misi (např. nedostatečná délka platnosti průkazu totožnosti, víza či obdobného dokladu, uvedení nepravdivých údajů apod.), a to ve výši dle bodu 5.2.3 těchto VOP.

5.4 Poskytovatel je oprávněn zrušit Přihlášku Objednatele v případě, že záloha na účastnický poplatek nebude Objednatelem uhrazena ve výši a termínu určeném Poskytovatelem. Pokud by z jakéhokoliv důvodu došlo k prodlení s připsáním zálohy na účastnický poplatek na účet Poskytovatele, je Poskytovatel oprávněn účastníka vyřadit z účasti na podnikatelské misi a Objednatel se zavazuje zaplatit storno poplatek ve výši dle 5.2 těchto VOP.

5.5 Na Objednatele nesmí být v okamžiku zaslání Přihlášky vyhlášen konkurz, nesmí se nacházet v úpadku a nesmí být trestně stíhán ani odsouzen v posledních 3 letech. V případě, že některá z těchto podmínek nebude splněna, vyhrazuje si Poskytovatel právo jednostranně zrušit Přihlášku v okamžiku, kdy se o nepravdivosti prohlášení Objednatele dozví. Důsledky zrušení Přihlášky se v tomto případě řídí bodem 5.2 těchto VOP.

5.6. V případech zvláštního zřetele hodných vylučujících možnost účastníka odcestovat na podnikatelskou misi (zejména lékařskou zprávou doložené vážné zdravotní důvody) má Objednatel právo nominovat k účasti náhradníka. Zvýšené náklady vyplývající z nominace náhradníka Objednatel uhradí Poskytovateli do 5 dnů od skončení podnikatelské mise.

6. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

6.1 Veškeré údaje a pokyny zveřejněné na webových stránkách Poskytovatele, nebo Objednateli jinak zpřístupněné, o službách, cenách a obchodních podmínkách odpovídají informacím známým v době zveřejnění a Poskytovatel si vyhrazuje právo jejich změny.

6.2 Objednatel souhlasí s doručováním na e-mailovou adresu uvedenou v Přihlášce s účinky písemné zásilky.

6.3. Objednatel bere na vědomí a vyjadřuje souhlas s tím, že Poskytovatel (dále také jako „správce“) ve smyslu právních předpisů týkajících se ochrany osobních údajů, především Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „GDPR“), zpracuje osobní údaje účastníka podnikatelské mise a je oprávněn je zpracovat po dobu trvání a splnění povinnosti dle uzavřené smlouvy o účasti na podnikatelské misi a dále v mezích platných právních předpisů; dále zpracuje osobní údaje účastníka podnikatelské mise obsažené v pořízených video a fotodokumentacích pro účely informace o akci a k propagaci Poskytovatele; dále je oprávněn poskytnout osobní údaje účastníka partnerským organizacím v nezbytném rozsahu třetím osobám pro naplnění účelu podnikatelské mise; dále je oprávněn poskytnout osobní údaje účastníka v nezbytném rozsahu příjemcům ve třetích zemích – provozovatelům ubytování, dopravcům, případně třetím osobám pro naplnění zprostředkovaných služeb. Není-li Objednatel totožný s účastníkem, o výše uvedeném zpracování jeho osobních údajů je Objednatel povinen účastníka informovat.

6.4 Veškeré spory vzniklé v souvislosti s předmětem potvrzené Přihlášky a těchto VOP a poskytováním služeb v souvislosti s podnikatelskou misí do Singapuru budou rozhodnuty Rozhodčím soudem při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky. Spor bude rozhodnut dle řádu a pravidel Rozhodčího soudu jedním rozhodcem jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu.

6.5 Objednatel podáním Přihlášky Poskytovateli prohlašuje, že se seznámil s těmito VOP, které tvoří nedílnou součást smlouvy uzavřené potvrzením Přihlášky Poskytovatelem, a souhlasí s jejich obsahem.

6.6 Poskytovatel je oprávněn tyto VOP jednostranně měnit. Pokud by účinnost změny těchto VOP nastala v době mezi potvrzením Přihlášky a zahájením podnikatelské mise do Singapuru, řídí se účast Objednatele na podnikatelské misi do Singapuru VOP v původním znění.

Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2025.